AK NATURE, czyli świadome inwestowanie w odzież wysokiej jakości

AK NATURE to polska marka odzieżowa, która z zamiłowaniem do uniwersalnej mody, chce mieć realny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. Chce wspólnie dążyć do uświadamiania konsumentów, o tym jak ważne jest to aby kupować świadomie, o tym, że warto inwestować w odzież wysokiej jakości, która może świetnie wyglądać i służyć latami.

Stara się, aby ich produkcje nie były zbyt duże, dzięki czemu zapobiegają nadprodukcji. Ich tkaniny pochodzą z zaufanego źródła, ich jakość potwierdzona jest certyfikatami OekoTex standard 100 oraz REACH. Szyją w małej szwalni, gdzie każdy produkt jest starannie dopracowywany. 

Aleksandra Kulczyńska – właścicielka marki AK NATURE.

Twoja marka nosi nazwę “AK NATURE”. Dlaczego postawiłaś na taką nazwę? Kryje się za nią jakaś historia? Opowiedz nam.

Nazwa AK NATURE powstała z połączenia moich inicjałów oraz słowa NATURE, czyli natura. Ma to nawiązywać do wizji naszej marki, jako marki, która tworzy wyłącznie z naturalnych tkanin oraz promuje życie blisko przyrody.

Jaka jest specjalizacja Twojej marki? Co znajdziemy w Twojej ofercie?

Specjalizacją mojej marki jest tworzenie koszul o niebanalnych, a zarazem ponadczasowych krojach z najwyższej jakości lnu. W ofercie aktualnie znajdują się trzy kroje koszul, projekty indywidualne. A już niebawem pojawią się spodnie i sukienki na zamówienie. Planuję też wprowadzić koszule męskie.

Co się przyczyniło do stworzenia własnej marki? Dlaczego akurat taka dziedzina?

Lubię klasykę. Wiem też jak duży wpływ na środowisko ma przemysł odzieżowy, jak bardzo popularna stała się tzw. szybka moda. Dlatego chcę dążyć do uświadamiania konsumentów o tym jak ważne jest to, aby kupować świadomie. A także o tym, że warto inwestować w odzież wysokiej jakości, która może świetnie wyglądać i służyć latami.

Czy masz jakieś motto, którym posługujesz się podczas prowadzenia marki? Jeśli tak to jakie i dlaczego takie?

Nie mam żadnego motta, które mogłabym powiedzieć, że używam do prowadzenia marki. Ale zawsze staram się pamiętać i mieć świadomość, dlaczego ta marka powstaje. Jej założeniami jest tworzenie czegoś co będzie miało pozytywny wpływ na otoczenie, zbliży do życia w naturze i będzie świetnie wyglądać.

Zdradź nam swój bestseller. Co jest w nim takiego wyjątkowego, że mianujesz go bestsellerem?

Absolutnie mogę powiedzieć, że wszystkie nasze produkty są najlepsze, ponieważ do każdego z nich przykładamy dużą uwagę. Wszystkie powstały z miękkiego, certyfikowanego lnu.

Jakie zastosowanie w życiu codziennym mają Twoje produkty?

Istotną cechą moich produktów jest ich uniwersalność, która pozwala na wykorzystanie ich w różnych sytuacjach. Koszule świetnie sprawdzą się w stylizacjach codziennych, eleganckich, imprezowych oraz nawet tych bardziej komfortowych, czyli domowych.

Osobiście uważam też, że można i zdecydowanie warto mieć taką też jako piżamę. Skoro 1/3 życia spędzamy w łóżku, zadbajmy o tę sferę życia. Len ma pozytywny wpływ na skórę oraz poprawia jakość snu.

Czym wyróżniają się Twoje produkty na tle konkurencji?

Zdecydowanie tkaniną oraz krojami. Len używany do produkcji tkanin lnianych jest najbardziej zrównoważonym środowiskowo z dostępnych tekstyliów. Wyrastający w naturze i z natury wykorzystuje niewiele zasobów wody, nie potrzebuje intensywnego nawożenia – nie wymaga pestycydów, herbicydów i fungicydów. Len „marnuje” niewiele, a wiele daje w zamian. Cała roślina jest wykorzystywana od nasion, przez łodygi, po korzenie.

Tkanina lniana naszego producenta jest trwała i cieszy się nadzwyczajną żywotnością. Dodatkowo po wieloletnim wykorzystaniu ulega z łatwością pełnej biodegradacji. Takie lniane perpetuum mobile – 100% cud natury. Warto zaznaczyć, że len lnowi nierówny, a nasz zdecydowanie jest wyjątkowy. Każdy kto pierwszy raz ma styczność z naszą tkaniną jest zaskoczony, jak przyjemny i jakościowy jest.

Z jakich surowców tworzysz swoje produkty?

Tak jak wcześniej pisałam – tworzę z 100% lnianej tkaniny.

W jakim kierunku chcesz rozwijać swoją markę? Jakie masz plany na przyszłość?

W przyszłości chcę, aby AK NATURE było marką, która kojarzy się z jakością odzieży naturalnej. Chcę tworzyć markę, która będzie wyjątkowa i wniesie rynek odzieżowy na wyższy poziom. Moim celem jest stworzenie salonu AK NATURE, gdzie będę mogła przyjmować indywidualnych klientów. Nie wykluczone, że partia koszul, która nam została jest ostatnią, która pozwala kupić produkt od ręki. Wszystko zależy od potencjalnego popytu na koszule.

Myślę też o zaangażowaniu marki w akcje charytatywne, ponieważ marka powstała z myślą tworzenia czegoś dobrego. Dlatego fajnie, gdyby coś takiego się udało zorganizować.

Do kogo są dedykowane twoje produkty? Dlaczego taka grupa odbiorców?

Produkty dedykowane są głównie dla kobiet, które chcą kupować świadomie produkty wysokiej jakości, chcą dbać o swój komfort, zdrowie i środowisko.

Powiedz nam, co jest dla Ciebie najważniejsze w rozwijaniu własnej marki, aby funkcjonowała na najwyższym poziomie?

Myślę, że tutaj zdecydowanie największą rolę odgrywa trzymanie jakości i udoskonalanie produktów, nie możemy pozwolić sobie na jakiekolwiek obejście tego. Naszą mocną stroną jest tkanina i tego będziemy się trzymać.

Jeśli chodzi o sam produkt staram się nie oszczędzać na materiałach i wybierać te, które wiem, że mimo swojej wysokiej ceny są warte zakupu.

Skąd czerpiesz inspiracje twórcze w rozwijaniu własnej marki?

Moją inspiracją jest życie, poprzez obserwację osób w codziennej rzeczywistości staram się dostrzegać ich potrzeby. Potrzebujemy produktu, który może być uniwersalny, i choć na rynku jest sporo koszul, mało które są w stanie sprostać naszym oczekiwaniom.

Koszule AK NATURE powstały, aby każda kobieta mogła czuć się swobodnie otulona cząstką natury, gdziekolwiek jest. Naturę możemy wprowadzać w nasze życie naprawdę wszędzie, gdziekolwiek jesteśmy, w pracy, na mieście, spacerach, wycieczkach, w domu. Uniwersalność produktów polega na ich nieograniczonych zastosowaniach. Dużą zaletą lnu jest jego trwałość co pozwala na inwestycję, która mimo częstotliwości stosowania, staje się coraz piękniejsza.

Czy jesteś w 100% dumna z tego, co osiągnęłaś? Miałaś jakieś trudności w dojściu do miejsca, w którym teraz się znajdujesz? Opowiedz nam o tym.

Jestem dumna, ale bardziej z tego, że spróbowałam, spróbowałam wyjść poza standardowy scenariusz i w wieku 19 lat założyć markę odzieżową, przy okazji studiując. Nie chcę tutaj pisać zbyt dużo o sobie, bo to nie o mnie chodzi, dlatego tak w skrócie powiem, trudności po drodze oczywiście, że były i to niemało, oprócz takich typowych to największą trudnością okazał się być strach, paraliżujący głos w głowie, który w przesadnym stopniu kwestionuje moje działania, udaje mi się cały czas go przezwyciężać, dzięki mojej wierze, ponieważ jestem osobą głęboko wierzącą i to Bóg daje mi siłę.

Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że warto, ponieważ dało mi to niesamowicie dużo doświadczenia, buduje to moją wytrwałość i wzmacnia determinację co przydaje się w codziennym funkcjonowaniu. Uważam, że w życiu powinniśmy tworzyć sytuacje, aby doświadczać jak najwięcej, dlatego nawet jeśli wielu rzeczy nam się teraz nie chce czasem warto się obudzić i zdecydować na działanie, ponieważ nigdy nie będzie lepszego czasu na spróbowanie niż chwila obecna. Na koniec chciałabym bardzo podziękować osobom, które przyczyniły się do powstania AK NATURE.

Markę AK NATURE możecie śledzić na:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *