Jak znaleźć odpowiednią kosmetyczkę?

My, kobiety bardzo lubimy dbać o siebie i dobrze wyglądać. Po prostu uwielbiamy czuć się znakomicie w swojej skórze, dlatego chętnie chodzimy do kosmetyczki na różne zabiegi pielęgnacyjne, oczyszczające i różnego rodzaju masaże. Lubimy jak ktoś odpowiednio się nami zajmie. Relaks to jest coś pięknego. Daje Nam odpoczynek, regenerację, naładowane baterie na kolejne dni, tygodnie. Nie tylko poprawia Nam to samopoczucie, ale także stajemy się pewniejsze siebie. Bardzo ważne jest to, żeby takie rytuały spa były przeprowadzone ze szczególną starannością oraz zachowaniem odpowiednich zasad higieny, a także bezpieczeństwa. Bardzo łatwo jest zrobić komuś krzywdę, chociażby przez nieuwagę lub brak wiedzy. 

Jak więc znaleźć dobrą kosmetyczkę? Jakie cechy powinna mieć?

Photo by unsplash.com

Przedstawię Wam najważniejsze:

Wygląd osobisty

Zacznę od tego, ponieważ pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Osoba pracująca w branży beauty jest swoją własną wizytówką. Tak w skrócie, powinna zatem być schludna, zadbana oraz pachnąca. Włosy powinny być zawsze czyste, uczesane, związane. Wyprasowany i czysty fartuch to obowiązek kosmetyczki. Osoby pracujące przy twarzy klienta najlepiej gdyby dbały o zapach swoich rąk. Najlepiej gdyby to była osoba niepaląca. Papierosy bardzo szybko przechodzą zapachem na dłonie, włosy, nie mówiąc już nic o oddechu. To na pewno nic przyjemnego dla osoby, która właśnie przyszła zrelaksować się do gabinetu.

Paznokcie, również powinny być stosownie dopasowane do pracy. Odpowiednia długość, bez dodatkowych cekinów, które mogłyby podrażnić skórę klientki/klienta. Przede wszystkim estetyka! Paznokcie nie muszą być pomalowane, najważniejsze aby nie były poobgryzane, z odstającymi skórkami. 

Co do makijażu, przy pracy powinien być zrównoważony. Dostosowany do danej sytuacji. Czysta promienna, rozświetlona skóra. W końcu promujesz siebie i swój salon. Jeżeli skóra jest problematyczna, wystarczy zakryć niedoskonałości: trądzik, rozszerzone pory lub cienie pod oczami. Klientów należy przyciągać a nie odstraszać. Każda z nas ma coś pięknego, co należy podkreślać. Jeżeli są to duże oczy, piękne usta lub idealnie zarysowany kształt brwi uwydatnij je i podkreślaj.

Zachowanie, kultura osobista

Co przyciąga ludzi do siebie? UŚMIECH. Jeżeli kosmetyczka jest miła, empatyczna, uśmiechnięta, pogodna to od razu robi się przyjemniej. Wita swoich klientów szczerze i z uśmiechem to aż zachęca do tego, aby współpraca była owocna. 

Sama nie lubię plotkowania i obgadywania. Informacje takie jak kim jest klient, czym się zajmuje, skąd ma pieniądze, jakim jeździ autem itd.? To nie powinno być wyznacznikiem i kosmetyczka nie powinna sama o to pytać. Kultura osobista i szacunek. Jeśli klient sam się otworzy, będzie chciał się z nami podzielić jakąś informacją, w takim wypadku kontynuujemy rozmowę.

Klient musi złapać „flow” z kosmetyczką. Powinien czuć się w jej towarzystwie bardzo dobrze. Salon kosmetyczny powinien być oazą spokoju, miejscem, gdzie klient zrelaksuje się, odetchnie i odpocznie od codziennych zmagań, trosk, problemów. Relaksująca muzyka jak najbardziej wskazana.

Polecanie produktów klientom. Klient poczuje się zaopiekowany, kiedy kosmetyczka zaproponuje mu ofertę przygotowaną specjalnie dla niego. Stonowana, pewna siebie i swoich możliwości, pewna swoich produktów kosmetyczka poleca produkty z wyczuciem, bez narzucania, wymuszania technik sprzedaży. Zdrowo, naturalnie potrafi zainteresować produktem i podkreślić jego zalety. Coś co płynie prosto z serca, ze szczerości widać od razu.

Kwalifikacja zawodowa

Wiadomo, że kosmetyczka kosmetyczce nierówna. Jest bardzo dużo kobiet, mężczyzn pracujących w tym zawodzie. Bardzo trudno jest ocenić od razu czy dana osoba jest wykwalifikowana, kompetentna do swojego zawodu. Warto udać się do gabinetu, w którym pracuje osoba posiadająca niezbędne minimum w postaci ukończonego studium kosmetycznego, technikum kosmetycznego. Bardzo dobrze, jeśli kosmetyczka dalej się rozwija, pogłębia swoją wiedzę, na różnego rodzaju szkoleniach oraz sympozjach. W tej branży z roku na rok przybywa coraz więcej nowości i trzeba być cały czas na bieżąco. Należy podążać za trendami.

Indywidualne podejście do klienta

Jest to bardzo ważny aspekt. Nie chodzi o to, aby kosmetyczka jak najszybciej wykonała zabieg, przyjęła pieniądze i przywitała następną klientkę lub klienta. Profesjonalna osoba jeszcze przed rozpoczęciem jakiegokolwiek zabiegu powinna przeprowadzić wywiad odnośnie przeciwwskazań, widocznych problemów z cerą, a także odbytych zabiegów w przeszłości oraz naszej pielęgnacji na co dzień i co najważniejsze zapytać o oczekiwania klienta odnośnie wizyty. Przeprowadzenie wywiadu, przygotowanie się do zabiegu merytorycznie jest bardzo ważne. Będąc w gabinecie nie należy się bać. Trzeba śmiało zadawać pytania, być otwartym. Bo to właśnie jest Twój czas. Wykorzystaj go mądrze oraz dobrze.  Twoja kosmetyczka powinna odpowiedzieć Ci na każde Twoje pytanie odnośnie zabiegu, a także doradzić jak ma wyglądać Twoja dalsza pielęgnacja w domu.

Czysty gabinet

Jak już wiecie zabiegów kosmetycznych jest bardzo dużo do wyboru. Większość z nich to działania, które jednak ingerują w naszą skórę, dlatego koniecznie muszą być przeprowadzane w odpowiedniej czystości i dbałości o higienę. Wchodząc do gabinetu warto zwrócić uwagę czy spełnia on Twoje oczekiwania. Nie chodzi o wystrój, czy Ci się podoba kolorystyka, meble itp. Chodzi o czysty, zadbany gabinet. Profesjonalne podejście to używanie ochronnych rękawiczek, dopilnowanie sterylności narzędzi (lub stosować jednorazowe), dbać o dezynfekcję narzędzi, stanowiska pracy. Jeżeli zabiegi są wykonywane na ciało to kosmetyczka powinna także zapewnić klientkom/ klientom jednorazową bieliznę zabiegową. Na pewno warto zwrócić uwagę na to czy nasza specjalistka dba o czystość swoich dłoni, w końcu to jej główne narzędzie pracy. Zwróć uwagę czy myje i dezynfekuje ręce przed i po każdym kontakcie z klientem. W końcu chodzi o Wasze zdrowie i nie ma co tego lekceważyć. Praca z klientem jest bardzo trudna, ale kiedy podejmiemy się tego to należy stosować się do wszystkich zasad.

Opinie w internecie

To bardzo ważna część. Niestety większość opinii jest kupowana. Trudno znaleźć te prawdziwe i szczere komentarze. Natomiast nie wszystkie salony tak pracują na swoją ocenę. Bardzo dużo gabinetów ma swoją stałą bazę klientów, którzy szczerze komentują prace swojej profesjonalistki, stylistki. Widać, że są jej za to wdzięczni. Dlatego warto jest spędzić trochę czasu na poczytanie, zasięgnięcie opinii na temat wybranej osoby. Stąd też moja prośba do Was – jesteście po zabiegu i jesteście zadowolone ze swojej współpracy. Podzielcie się swoją opinią z innymi. Pomoże to Wam jako potencjalnym klientom i profesjonalistom na budowaniu zaufania.

Jest jeszcze jedna ważna rzecz. Kosmetyczka jest jak psycholog. Wiele z Was przychodzi do gabinetu i zwierza się ze swojego życia. Profesjonalne podejście to potrafić wysłuchać, zrozumieć, doradzić, wesprzeć. Warto jest zachować to wszystko dla siebie i nie przekazywać koleżankom z pracy.  Kosmetyczka powinna być cierpliwa, a także dyskretna. Przecież klient powinien ufać swojej profesjonalistce!
Jestem pewna, że takie profesjonalistki istnieją! Czasem znalezienie tej jedynej wymaga czasu ale będzie tego warte.

Powodzenia i życzę Wam owocnej współpracy!



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.